eTwinning

Etwinning je aktivita, díky níž mohou školy spolupracovat prostřednictvím Internetu na společném projektu a ke společné práci využívat informační a komunikační technologie (ICT). Více o portálu a aktivitách eTwinning se můžete dozvědět na www.etwinning.cz a www.etwinning.net.


Práce na mezinárodních projektech programu eTwinning má na naší škole dlouholetou tradici. Již náš první projekt z roku 2007 byl oceněn Certifikátem kvality. Těchto certifikátů jsme během let "nasbírali" více než dvacet a jsme za ně po právu hrdí. Jsou potvrzením toho, že tyto projekty dosáhly určité kvality na úrovni národní i celoevropské. 

Ale co je nejdůležitější - věříme, že prací na projektu se naši žáci mnohé naučili. Protože naším komunikačním projektovým jazykem je angličtina, zdokonalili se v jejím užívání. Pracovali v týmech a učili se naslouchat a pomáhat jeden druhému. Byli vedeni k tomu, aby si práci naplánovali a pak dokončili v termínu. Projekty také rozvíjely jejich tvořivost a povzbuzovaly zvídavost. Žáci vyhledávali informace, třídili je, posuzovali a nakonec prezentovali. Dbali jsme na dodržování e-bezpečnosti a respektování autorských práv. A v neposlední řadě se žáci nejen mnohé dozvěděli, ale také měli možnost komunikovat se svými vrstevníky z jiných evropských zemí. Práce na projektech je jak doplněním, tak i zpestřením běžné výuky.

Jsme-li hrdí na Certifikáty kvality (jak Národní, tak i Evropské), ještě větší radost jsme měli z udělení dvou Evropských cen eTwinning a to za projekt World War (2016) a za projekt Stories in History (2014) a z udělení dvou Národních cen za projekt Getting Closer (2010) a za projekt SMILE (2021).   


S.M.I.L.E.
(The School of Inspiring Learning Experiences)

Projekt SMILE byl projektem 8 partnerských škol s hlavními koordinátory Moldávií a Rakouskem, které také přišly s nápadem a celkovou koncepcí tohoto jednoletého projektu. Název projektu SMILE je zkratkou z "The School of Magic Inspiring Learning Experiences" a byl inspirován školou Bradavice z proslulé heptalogie J. K. Rowlingové "Harry Potter". 

Na začátku kouzelnického školního roku byli žáci rozřazeni "moudrým kloboukem" do 6 kolejí (Wisdom, Courage, Humanity, Justice, Temperance, Transcendence) a v nich pak plnili úkoly zadané jim v několika kouzelnických školních předmětech, jejichž názvy (nikoliv obsah) povětšině kopírovaly školní předměty Bradavic (např. lektvary, bylinkářství, historie čar a kouzel, předvídání budoucnosti anebo přeměňování). Každý předmět měl na starost jeden z učitelů. Některá zadání žáci plnili jako jednotlivci, mnohá však byla koncipována jako týmová práce a ohodnocen pak byl celý tým společně. Za úspěšné splnění zadaných úkolů dostávali žáci body, které se zapisovaly jednotlivým kolejím. Soutěž mezi kolejemi probíhala rovněž během několika online Zoom setkání a turnajů, kde bylo vždy nejprve setkání všech kolejí a pak opět práce v menších skupinách "spolužáků". Součástí projektu byl i "Wizardus" (kouzelnická verze Erasmu) - žáci měli za úkol prezentovat jednu partnerskou zemi, např. český tým prezentoval Rumunsko pomocí společně vytvořeného Kahoot kvízu. Práce na projektu byla skvělou příležitostí, jak si žáci mohli vyzkoušet komunikaci v angličtině s vrstevníky z jiných zemí a procvičit se ve všech čtyřech základních jazykových dovednostech (poslech a čtení s porozuměním, psaní a mluvení). 

Projekt SMILE byl specifický, neboť se téměř celý realizoval ve školním roce 2020/2021, tzn. v době "online" výuky. Nicméně díky motivovanosti, pracovitosti a odpovědnosti žáků sekundy se nám podařilo všechna úskalí tohoto školního roku zvládnout na jedničku a také dokončit tento projekt v takové kvalitě, že mohl být oceněn Národním a Evropským certifikátem kvality. Nejvyšším oceněním, kterého jsme dosáhli a kterého si velmi vážíme, je Národní cena eTwinning. 

Více se projektu můžete dozvědět z projekt. web. stránek: https://etw-projekt-smile.webnode.cz/o-projektu/


World War 1

Na projektu World War I pracovali studenti kvarty Gymnázia Vysoké Mýto od června 2014 do května 2015. Toto téma bylo zvoleno jednak proto, že jsme si v roce 2014 připomínali začátek první světové války, jednak proto že toto téma koresponduje s osnovami dějepisu v devátém ročníku. Cílem projektové práce bylo nejenom připomenout si historické události té doby, ale také přiblížit žákům válečné utrpení, jak bylo zachyceno v denících/vzpomínkách pamětníků, v dokumentárních filmech či beletrii. V souladu s tímto cílem projektová práce probíhala ve třech etapách - nejprve se studenti seznámili s fakty studiem článků v Simple Wikipedii a sledováním dokumentárních filmů; potom sbírali materiály a podněty ve svém okolí (např. vyhledáváním pomníčků padlým vojákům, samostudiem v muzeu či vyptáváním se starších lidí na to, co se traduje o jejich předcích, kteří byli za první války frontovými vojáky); nakonec spolu se svými německými projektovými partnery vytvořili sadu fiktivních dopisů mezi vojáky na frontě a jejich rodinami v zázemí (https://bit.ly/lettersWW1).
K nejúspěšnějším dílčím aktivitám patřily projektové dny, kdy byla výuka v jednotlivých předmětech zaměřena na válečnou tematiku, např. v chemii se žáci dozvěděli o užití chemických zbraní, při výtvarné výchově tvořili z látky rudé máky jako špendlíky na klopu, při hudební výchově zpívali vojenské písně z tohoto období, hodina dějepisu probíhala v místním muzeu, knihy reflektující osudy vojáků a jejich rodin žákům představila paní knihovnice v místní knihovně. Konkrétní postavy, jejich osudy a válečné utrpení nám přibližují také mnohé filmy - v případě našeho projektu jsme se domluvili na shlédnutí filmů "Na západní frontě klid" a filmu "Šťastné a veselé" a následné diskusi a vytvoření kvízu pro partnery. Jak už bylo zmíněno, vyvrcholením naší projektové práce byla aktivita ve smíšených mezinárodních týmech, kdy se čeští a němečtí studenti několikrát sešli v chatovacích místnostech, aby se domluvili na fiktivních rodinách a jejich fiktivní korespondenci z fronty domů
a ze zázemí na frontu. Žáci pak tyto dopisy společně napsali a prezentace sestavená z těchto dopisů a ilustrací vytvořených v hodinách výtvarné výchovy byla finálním společným výstupem tohoto projektu, publikovaným na projektových webových stránkách.

Prezentace o projektu


Stories in History

Po úspěšné spolupráci s francouzskou školou COLLÈGE JEAN GIONO jsme se rozhodli pracovat společně na dalším projektu, tentokrát úzce tematicky zaměřeném - "Stories in History". V září s námi začala spolupracovat třetí partnerská škola, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΥ ΣΟΥΛΙΟΥ z Řecka. Formou projektového vyučování naši studenti v hodinách angličtiny, dějepisu a IVT získávali, třídili a sdíleli informace především o životě a osudech dětí a mladých lidí za 2. světové války. Většina výstupů
a aktivit obsahovala úkol pro naše partnery (např. seznamovací aktivita s křížovkami v Hot Potatoes nebo video se svědectvím M. Vidlákové o Terezíně doplněné sadou otázek) anebo byla koncipována jako přímá spolupráce (např. společné psaní vzkazů / komentářů na virtuální zeď
u podtémat jako vzkazy pro Anne Frankovou či reflexe po shlédnutí filmu "Mezi řádky"). Cíleně jsme akcentovali interaktivní přístup a přirozenou zvídavost a soutěživost našich studentů. Téma projektu (2. světová válka) korespondovalo se ŠVP školy pro kvartu.

Krátké video o projektu 


Getting Closer

Projekt "Getting Closer" byl založen společně školou ve Španělsku, Severním Irsku a České republice a registrován dvěma prvními školami v červnu 2008. Hlavním cílem projektu bylo informovat se vzájemně / dozvědět se co nejvíce o těchto zemích, regionech, městech a školách atd. tak, aby na základě pochopení individuálních shod a rozdílů byli studenti vedeni jednak k zájmu o ostatní evropské země a jejich specifika, jednak k vzájemné toleranci. Studenti pracovali podle předem dohodnutého plánu a harmonogramu a pracovali v týmech, takže se učili i vzájemné toleranci, pomoci jeden druhému a spolupráci. V případě španělské a české strany, kde byl projekt realizován v rámci výuky AJ, se studenti rovněž zdokonalovali ve svých vyjadřovacích schopnostech v cizím jazyce. Studenti měli také možnost v praxi využít dovednosti získané z hodin IVT, mnozí
z nich se nově naučili např. zasílat emaily včetně příloh, vytvářet presentace v Power Point či filmy
v programu Movie Maker.

Obsah zrušené webové stránky ZDE.

Prezentace o projektu


eTwinning projekty oceněné Certifikátem kvality

OLD and NEW @ ME and YOU

https://oldnew18-19.webnode.cz 




Europe´s ABC of Superfoods

https://euabcsf.blogspot.com/



European Teenagers´Lifestyle

https://eu-teens.webnode.cz/


Nice2meetU

(webová stránka byla bez upozornění aplikací webnode zrušena)



Christmas Traditions

(úplně první náš projekt a jediný bez webové stránky)

Bringing Generations Together

https://generations-together.webnode.cz/


Technology 4 Teenagers

https://t4t-project.webnode.cz/ 




WeRhere2eat

(webová stránka byla bez upozornění aplikací webnode zrušena)


An Old Neighbour and New Friend

https://neighbour-and-friend.webnode.cz/


Do you speak the same English?

(webová stránka byla bez upozornění aplikací webnode zrušena)


Learning English Together Through ICT

https://learning-english-together.webnode.cz/


HALEY

(webová stránka byla bez upozornění aplikací webnode zrušena)


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky